Vill du träffa andra trädgårdsintresserade, njuta av besök i härliga trädgårdar och möta fantastiska trädgårdspersonligheter. Kom och låt dig inspireras av våra föredrag, kurser, trädgårdsvandringar, dagsutflykter och trädgårdsresor. Du kan också delta aktivt i Linnéfirandet, odlartävlingen eller vårt trädgårdscafé.

Uppsala TrädgårdsSällskap (UTS) bildades 1862 på initiativ av direktören vid Botaniska trädgården Fredrik Pettersson och trädgårdsdirektör C J Wallin vid Trädskolan. Då liksom nu strävar vi efter erfarenhetsutbyte mellan fritidsodlare och trädgårdsmästare i Uppsala med omnejd.


lördag 11 februari 2017

Spenatupproret

Va? Kan man redan börja så fröer ute nu funderade jag till en början..?! (Men ni som var på föredraget med Sara Bäckmo kanske redan är i full gång)
Jag har precis börjat följa Sara på Facebook och via hennes blogg. Hon är så otroligt inspirerande att jag varmt vill rekommendera hennes sida för alla.

http://blogg.land.se/skillnadens-tradgard/det-stora-spenatupproret/

Klicka in på länken ovan och förbered dig för fängslande läsning om enkel odling. Det finns all tänkbar information som är både enkel och lätt att ta till och förstå. Till och med filmklipp, jättebra tycker jag! Imorgon skall jag ge mig ut och så spenat, i februari månad... En tanke jag själv aldrig hade kommit på om det inte vore för alla härlig läsning jag tagit del av den senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar